28 lutego 2010

TEFL zdobyty!

udalo sie! Po 4 tygodniach harowki otrzymalem certyfikat. Zaliczylem 8 godzin praktyki oraz test z gramatyki. Gramatyka byla dosyc prosta. W piatek odbylo sie uroczyste podsumowanie i zakonczenie kursu. Kilka osob sie wysypalo po drodze, kilka jeszcze walczy z zaliczeniami. Ale generalnie wiekszosc dala rade. Teraz czas na odpoczynek bo zdrowie mocno nadwyrezone. Schudlem 3 kg przez ten miesiac!


buffet tajski z okazji zakonczenia kursu, na zdjeciu piecyk na ktorym sie samemu griluje i gotuje dziesiatki roznych mies, warzyw, ryb itd. Jje sie do oporu. Koszt za osobe 140 BHT /12 pln/, ale tym razem mielismy sponsora :)

Bijan - boxer z Norwegii, chce walczyc na najwiekszym ringu w Bangkoku. To po cholere mu ten TEFL??

Rebbeca z Australii. BArdzo sympatyczna osoba - zna rowniez hiszpanski i wloski. To rzadkosc w kraju kangura.

Charles - chyba najstarszy uczestnik kursu, skonczyl 77 lat. Podobno przez wiekszosc zycia byl oficerem w jakiejs krolewskiej armi (nie wiem ktorej ale sie dowiem we wtorek bo sie zgadalismy na pifko). Troche uczyl jezyka w Chinach i najwidoczniej mu sie spodobalo. Teraz uderza do Bangkoku zeby wykladac w Akademii Wojskowej.


...podaj Pan czajnik!

dzien rozdania certyfikatow, banda zmierza w kierunku tajskiej jadlodajni samoobslugowej

gruppen foto przed gmachem ChiangMai University Language InstiTuTe

teraz jestem cfaniak! mozna jechac do Korei lub Japoni (tam dobra kasa!) albo zostac w Tajlandi czy Chinach i da sie wyzyc :)
Stawka za 50 min lekcji w Tajlandii miedzy 200-300BHT (18-28 pln). Sa to dziadoskie pieniadze...ale przy cenie obiadu 3-10 pln :) W Chinach placa lepiej i daja lepsze wyposazenie, no a w Japonii to juz podobno jak status lekarza w Anglii :). Takie slyszalem legendy.

Bijan boxer otrzymuje wymarzony papier - chociaz powiem szczerze ze z gramatyka nie mial leTko

Adam & Wilf, najmlodsi zawodnicy w tej konkurencji. I trzeba uczciwie powiedziec, ze maja dryk do tego zawodu.

Phil - wlasciciel szkoly jezykowej dla tajow w ChiangMai, Liz - sympatyczna Angielka z bardzo brytyjskim akcentem, ze ledwo ja moglem zrozumiec, Tom - 22 latek z Anglii ktory najlepiej radzil sobie na praktykach moim zdaniem, niesamowicie zdolny koles

i znowu John Malkowich...pierwszy od dolu :). Jedyny gosciu ktory mowil co nieco po tajsku w grupie.

4 komentarze:

sky_is_the_limit pisze...

co tu dużo pisać, gratulacje!!! Jakie dalsze plany?

borys skatulski pisze...

dzieki! tera sie znowu szykuje do polszy, napisze kolejnego posta na ten temat
pozdr!

Anonimowy pisze...

Uważaj na tego dziwnego boksera! On tak na Ciebie ""głodnie"" patrzy na tych zdjęciach... :-)))))

pzdr. Gabor

borys skatulski pisze...

Gabor, kierowniku :) , o bokserze i innych "paprotkach" pogadamy sobie niedlugo na browarku gdzies moze na starym miescie :)
stay tuned my frend